Thursday, December 15, 2005

En full bleie på tallerkenen


I de siste par åra har det blitt så og si umulig å ha en stille lunch på restaurant i byen. Kafeer og restauranter er invadert av en armada av fødselspermitterte kvinner som ammer rødskrukkede illskrikende unger. Supplert med digre barnevogner og løpende småbarn okkuperer gjenger av nyfødende kvinner bordene i timesvis. Opptatt av å gjøre ingenting.

Hva er det som får disse kvinnene til uten blygsel å vippe ut sine bleke private suppestasjoner i full offentlighet? Er det den fullkomne mangel på sosial trening, eller er det en slags maktdemonstrasjon: Vi har fått barn, vi har fortrinnsrett, og alt annet må vike. Jeg vil gjerne slippe å høre remjinga av småunger som løper som gale rundt restaurantbordene. Jeg vil slippe å forholde meg til sprengfulle jur som skvalper rundt maten min. Jeg blir kvalm av det. Men det er ingen grenser for de mest nyfødende: Hvordan kan enkelte kvinner få seg til å skifte bleie på ungen midt i en restaurant, rett opp i maten til alle andre, og la den fulle bleien ligge igjen på en tom tallerken slik at svineriet må fjernes av betjeningen?

Utesteder er ikke fjøs.


3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jeg lar da ikke møkk ligge på fôrbrettet. Visse hygienestandarder gjelder også i fjøs.

Hilsen Bonde KEE

Friday, January 27, 2006 12:58:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

Heheheh. Jeg må helt klart oppgradere mine kunnskaper! Fjøs ble her en ALT for generell metafor.

Friday, January 27, 2006 1:07:00 pm  
Blogger Sexy Sadie said...

De har fått ønskebarna...

Wednesday, July 05, 2006 3:01:00 pm  

Post a Comment

<< Home